2012. április 26., csütörtök

Kalandozások a Kiterjedésben 20. rész

A kalandban résztvevő játékosok:
  • Darius Matteo - Explorator, Engineseer-Prime. Játékos: Quipper
  • Ed Terry - Arch-Militant, Master-at-Arms. Játékos: Sima 
  • Ramirez de Ruyter - Rogue Trader, Lord-Captain. Játékos: Peet
  • Xanatov Queen - Missionary, Chief Chirurgeon. Játékos: Fancsi
Dátum: 820.805 M41
Profit faktor: 73
A Dinasztia flottája: Zászlóshajó - Emperor’s Glory  (Turbulent-class Heavy fregatt), Bounty of Scintilla (Loki-class Q-ship), Son Swooping (Vagabond-class merchant trader), Dawn of Man (Sword-class fregatt), Great Line (Universe-class Mass Conveyor) - szárazdokkban, Sage of Soul (Defiant-class light-cruiser) - szárazdokkban, Effect Of Greatest (Meritech Shrike-class raider)

A raider torpedókat indít
Visszakaptam a mesélői szerepet, így ez az alkalom közjátékkal kezdődött: a Son Swooping Damaris mellett két Infidel-osztályú raiderbe botlott. A kalózok nem akartak alkudni, és szemből, támadó szándékkal közelítettek. A  Son Swooping manőverezési tere be volt határolva, mivel itt volt a damarisi holdbázis, amit nem közelíthetett meg a szerződés értelmében. A raiderek torpedókat indítottak, viszont az elhárító lövegek sikeresen leszedték az első sorozatot, a második sorozat pedig nem talált. A kormányos  megpróbált egy Flank speed manővert (Sebességnövelés), de túlterhelte a hajtóműveket, így azok a továbbiakban csak fél sebességgel működtek. Pár kósza makrotöltet is betalált, de nem okozott jelentős kárt. A következő torpedóhullámok elszáguldottak másfelé, az egyik raider pedig a közelbe manőverezett, és megpróbálta megcsáklyázni. Ez részben sikerült is, de a Son Swooping elszakadt, és folytatta a menekülését, egészen addig, amíg az utolsó torpedósortűz roncshalmazzá nem deklarálta.


Közben a történtek más események is. Egyrészt az Allied Holy Minerals pár évvel ezelőtti segélykérése süket fülekre talált, így az orkok elfoglalták az aszteroidabányájukat.
Másrészt a dinasztia hírneve kissé megcsappant, mivel Port Wanderben valakik megdézsmálták a Munitorium egyik fegyverraktárát, és a nyomok rájuk utaltak. [A Profit Faktor a pénz és a hírnév együttes fokmérője]. Megoldásként Background Endeavour-ként felbéreltek egy nyomozócsapatot, akik kiderítették hogy Inkvizíciós felhatalmazással ürítették ki a raktárat, Felroth Stasius Gelt inkvizítor parancsára, aki szimplán a de Ruyter házra kente az egészet.

Kroot harcos
A parti a szokott bevásárlást végezte Footfallban, amikor találkoztak az aktuális fejpénzre utazó bandával, ezúttal egy tucat kroot zsoldosba botlottak. A krootok fele egy távolabbi erkélyről nyitott rájuk tüzet, a másik felük pedig közelharcba keveredett velük. Ed testőrként félrelökte a kapitányt, és ő kapta neki szánt támadásokat. Az egyik ilyen támadásra felvillant az energiapajzsa, ami megvakította a partit és a támadókat is. Ez persze nem akadályozta meg Xanatovot, hogy lángszórójával vaktában végigsöpörjön a lövészeken. Darius visszatöltötte a korábbi képfájljait, (Total Recall), így oda támadt ahol legutóbb is állt ellenfél. Egy szó mint száz, komolyabb sérülés nélkül elintézték a krootokat.

Közben olyan pletykák terjengtek, hogy a Somnium rendszerben [J9] található bányászbolygó - Choda's Folly - fellázadt a Chorda dinasztia ellen és új pártfogót keres. Elkezdtük tehát a a Citadell of Skulls hivatalos modult, ez a Warpstorm trilógia második része, viszont kicsit átírtam a bevezető részt saját szájízem szerint. Az eddigi játékülések egyfajta bemesélést, háttér megalapozást adtak, nagyjából most kezdődik az "igazzy" játék.

Utánanéztek a pletykáknak, sikerült annyit megtudni hogy nagyjából egy hónapja voltak a bolygón valamiféle zavargások, a többit csak a szájhagyomány költötte mellé. Mivel profitot szagoltak, maguk mellé vették a Dawn of Man-t és ugrottak. A hipertérben meglátogatta őket pár a régi ismerős szelleme, de ezt leszámítva biztonságosan és gyorsan értek oda.

A Chorda's Folly a rendszer legbelső bolygója, így ahhoz siettek egyből - persze lopakodó módban. A bolygót leszkennelve nem találtak semmit, így ellenőrizték a kifelé található bolygókat is. Mivel azokon sem volt semmi, így duzzogva visszatértek a belső bolygóhoz, és immár sikerült megtalálni bányászkolóniát. Szokásos csodás dobások. A Chorda's Folly egy mars-szerű, sziklás, vulkanikusan aktív bolygó, ahol az extrém légnyomás lekényszeríti  a felhőket a talajszintre.
Az űrben találtak egy láthatólag birodalmi fregatt roncsot, közelebbit nem tudtak meg róla. A parti egy ágyúnaszáddal leszállt a felszínre, hogy megkeressék az onnan jövő gyenge rádióadás forrását.

Saltbox
Az űrkikötő helyett inkább a város mellett landoltak. Mivel látták hogy magas falak veszik körül, ezért átrepültek a kapuhoz, majd gyalog közelítették meg. A játék innentől váltott sandbox, akarom mondani saltbox üzemmódba. A térképet sóval takartam le, mindig annyit söpörtem félre amennyit láttak.

Óvatosan megközelítették a kihalt városkapukat, amik tárva nyitva várták őket. A felszíni felhők miatt a látótávolság harminc méter körül mozgott. A város kihalt volt, életnek, emberi jelenlétnek nem találták nyomát. Továbbindulva befelé észrevették hogy az épületeken harc nyomai látszódnak, főként kézifegyverek. Ekkor döntöttek úgy hogy a kapubástyában is körbenéznek. Ramirez kapitány felfelé haladva energiakisülést hallott, odanézve látta amint Felroth Gelt átkozza a rá szegezett puskáját. Gyorsan fegyver rántott, viszont mire tüzet nyitott volna, az inkvizítor eltűnt. A többiek értetlenül néztek rá, ők nem érzékeltek semmit a közjátékból.

Feljebb haladva, találtak egy kirobbant faldarabot és egy kb. egy hónapja halott katonát Chorda egyenruhájában. Ami érdekes volt hogy az illető jelentős méretű xeno implantátumokkal rendelkezett - a kapitány rak'gol-okra tippelt. Folytatták az útjukat a tetőre. Itt találtak egy nagyobb rádió adó-vevőt. Bemérték az ismétlődő segélykérő rádióadás forrását, majd sikerült felfedezni egy másik automata vészjelző szignált is.
Óvatosan elindultak a jel felé, amikor is az utcákból ellenséges hordákban támadtak rájuk. Embernek tűntek, viszont kibernetikus implantok irányították őket. Négy hatalmas, több száz fős hordában csoportosultak. Ed elemében érezte magát, két stormbolterét beléjük ürítette, majd Xanatov perzselte végig őket. Ezt követte a hordák válaszcsapása.
A kezükből kiinduló izzó energiával perzselték a partit. A játékosok próbáltak vészteleportot kérni, de nem jött a várt kimentés. Az energiapajzsok jó szolgálatot tettek, viszont Darius nem rendelkezett ilyennel, így elveszítette a jobb kezét és egy sorspontot. Ramirez kapitány harc helyett visszahúzta a magatehetetlen tech-papot a kaputorony fedezékébe. Őt követte Xanatov, majd Ed aki az ajtót barikádozta el. Ramirez kapitány ösztönei veszélyt jeleztek, és látta amint Ed rá emeli a bolterét. Az energiapajzsa megfogta a golyókat, és az energiakard riposztja keresztülhatolt Ed szívén, mire a jelenés eltűnt, a kapitányra pedig értetlenül pislogtak a többiek. 
Mivel volt idejük, Xanatov ellátta a sebüket, és helyrerázta Dariust. A hordák közben visszavonultak,  így a csapat a szégyen a futás de bátor elvet követve, visszaindultak a siklóhoz.

Tomb Stalker
Itt újabb meglepetéssel találták magukat szembe - egy hatalmas százlábú robottal, ami a földből fázisolódott elő. Az idegességtől kezdett beparázni a csapat - Ed osztott szorzott, majd a jól bevált, küldjük meg mindennel elven megsorozta. A lény meglepően fürge volt több lövés elől kitért, ami elől nem, azt pedig a kemény páncélzata fogta fel. Gyakorlatban csupán a Császár igaz dühöngése volt képes sebzést okozni neki, meg persze a speciális Organgrinder lőszerek, melyek bent szétnyílva folytatták útjukat. A kapitány közelebb futott hozzá, és melta pisztolyával ütött rajta lyukat. Darius ugyancsak sikeresen roncsolta. A gépezet a csáprágói mellett levő energiafegyverből viszonozta a tüzet, de nem talált el senki. Xanatov közel futott hozzá és energiaöklével szándékozta szétzúzni. Ed továbbra is küldte a sorozatokat, habár egyik fegyvere beragadt. Végül a szörny a koncentrált tűz, és közelharci támadások alatt megadta magát és összeesett - majd egy szemvillanás alatt eltűnt a teste.
Gyorsan visszasiettek a siklóhoz - amit amúgy pár ilyen szörny megpróbált megdézsmálni, - majd elhagyták ezt az elátkozott bolygót.

Orbitális csapás
A Dawn of Man geoszinkron pályára állt a város felett, és orbitális csapást mért rá makroütegeiből, sikeresen eltüntetve a várost a bolygó felszínéről. Itt ösztönösen, de a lehető legjobb megoldást választották. 

Így alacsonyabb orbitális pályán, fogtak egy gyenge vészjelzést egy űrben sodródó mentőkabinból.
Kiderült hogy a kabin káosz motívumokkal díszített, és egy életjelet érzékelnek. A kapitány józanságra intette forróvérű tisztjeit, majd bevontatta a kabint. Egyetlen ember tartózkodott rajta, egy láthatólag káosz hitű, cinikus kalóz. Mikor kilépve felmérte mi a helyzet csak egyetlen szót kérdezett Alku? Végül Xanatov indulatait lehűtötték, és bezárták a  fickót egy cellába. A kapitány hossza győzködés után meghallgatta a meséjét:

Drexus Skar
Ő Drexus Skar, az itt keringő, egykor volt Dream Guardian kalózfregatt parancsnoka. Iniquity legendás kalózvezérre Karrad Vall, az Arctalan küldte ide hogy derítse ki mi történt a kolóniával. Ideérve egy xeno hajóba botlottak, ő vissza akart vonulni, a de a legénység fellázadt, és kitették ide egy kabinba. A Guardin-nál kisebb xeno hajó játszi könnyedséggel pusztította el a fregattot, majd távozott.

Felajánlotta hogy amennyiben életben hagyják, bosszúból elvezeti őket Karrad Vall kincstárába, ahol a legendás a kalózvezér évszázadok alatt felhalmozott kincsei hevernek. Archeotech ereklyék, a Technológia Sötét Korának gépezetei, xeno fegyverek, a Nagy Kereszteshadjárata relikviái, a Birodalmi Hit ereklyéi, démoni fegyverek persze nem beszélve a pénzről, gyémántokról, ékszerekről. (A fenti példák SZÓ SZERINT értendőek). A kapitány szeme felcsillant a "profit" szó hallatán, de türtőztette magát. Kihívta egy szerencsejátékra Skar-t hogy amennyiben megnyeri, akkor megkíméli az életét és belevág a kincsrablásra. Skar szimplán hülye volt a szerencsejátékhoz, de a Káosz-istenei segítették (Sors-pont égetés) így sikerült megvernie Ramirez kapitányt.

A két fregatt visszatért Footfallba. Az oda vezető úton a hipertérben találtak egy roncsot amiből Darius egy archeotech személyi pajzsot tudott kiemelni - kategóriákkal jobbat, mint amivel a többiek rendelkeznek. Csupán a kockák szeszélye volt hogy ez jött ki, a a többik máris kezdtek alkudni rá, és megpróbálták elcserélni.

Footfallban kicsit körbenézve Inkvizíciós forrásokat felhasználva utánakerestek annak a gépnek amivel megküzdöttek Chorda's Folly-n. Megtudták a választ kihez tartozik: nekronok.

Sibellus bolyban, a Tricorn palota mélyén pedig jelzett egy szignál: valaki valahol szigorúan titkos Inkvizíciós feljegyzésekhez fért hozzá.

Folytatás jövő csütörtökön, előtte várható egy meglepetés/vendégposzt.

3 megjegyzés:

  1. A necronok ellen miért jó az organgrinder? Úgy tudtam, hogy nekik van machine trait-jük, tehát inkább gépek, mint húsok...

    VálaszTörlés
  2. Teljesen jogos felvetés, de az organgrinder-nél nincs leírva h Machine trait-nél nem hat. Mivel bent szétnyílva roncsol tovább ezért a gépeket is sebzi - ebben maradtunk.

    VálaszTörlés
  3. Nekem viszont a Total Recall abuzálása szúrt szemet :D

    VálaszTörlés