2012. március 29., csütörtök

Kalandozások a Kiterjedésben 16. rész

A kalandban résztvevő játékosok:

  • Darius Matteo – Explorator, Engineseeer-Prime. Játékos: Quipper
  • Ed Terry – Arch-Militant, Master of Ordnance. Játékos: Sima
  • Malakai Larkin - Astropath, Choir-master telpathica. Játékos: Péter
  • Ramirez de Ruyter - Rogue Trader, Lord-Captain. Játékos: Peet
Dátum: 464.800 M41
Profit faktor: 69
Dinasztia hajói: Zászlóshajó - Emperor’s Glory  (Turbulent-class Heavy fregatt), Bounty of Scintilla (Loki-class Q-ship), Son Swooping (Vagabond-class merchant trader), Dawn of Man (Sword-class fregatt), Great Line (Universe-class Mass Conveyor)

Csapatunkba új játékos érkezett Péter személyében aki a hajó asztropatája. Első kalandja során még csak felületesen tűnt lehetősége megismerni a játékot, na de lássuk is mi történt.
Ibram

Újabb közjátékkal kezdtünk - Corpse Fortune rendszer, a Skyportal űrállomás auspexei egy közeledő cirkálót jeleztek. Az állomásán utántöltést végző hajó a Stone Terror - Lord Winterscale könnyűcirkálója - ezt érzékelve vészindításba kezdett hogy elmenekülhessen. 
Mint kiderült a közeledő hajó Lady Chorda zászlóshajója volt az Implacable Flame - tekintve a Chorda és Winterscale ház közt fennálló ellenséges viszonyt érthető volt a Stone Terror reakciója. Ibram  állomásparancsnok is értesült a helyzetről, gyors kényszerszövetséget ajánlott - persze ellenszolgáltatásért - a könnyűcirkálónak amibe az  bele is ment. 


A csata rövid és egyoldalú volt. A Flame orr lance ágyúja rendre megbontották az állomás pajzsait, míg az oldalsó ágyúiból pusztító sortüzet adott le az. A Stone Terror egy hordozó és torpedóvető hajó, így próbált ráfordulni a Flame-re hogy torpedókkal szórja meg, de nem jött össze neki. Az állomás kiküldte a Nagy Bill elleni harcban megcsappant vadászrajait a Flame ellen, de az elhárítólövegek visszafordulásra kényszerítették azokat. A Skyportal szerkezete amúgy sem harcra volt tervezve, így megadta magát és egy brutális robbanásban dezintegrálódott. A Stone sikeresen elmenekült, a Flame pedig orbitális pályára állt a kolónia felett, egy egy ősi nukleáris töltetet dobott rá, ami eltörölte az egészt.

A parti Footfall rendszerben elkezdte a kolónia újranépesítését, összegyűjtöttek bányászokat, papokat katonákat, meg mindent ami szükséges, majd sikeresen elhívták a kapitány öccsét - Pablo de Ruytert - kormányzónak. 

Ezt követően kapcsolatot kerestek a Crue kalmár-hercegi dinasztiával akik a Salvar II temetővilágán végeztek kitermelést. Kis egyezkedés után nagy mennyiségű élelmiszer-szállítmányért cserébe ásatási jogot kaptak a bolygón két hónapra. Az odaút problémamentes volt, majd a bolygót őrző négy raider is simán átengedte őket.
Excavation Game
Itt az Excavation Mini-game-et használtuk - lásd kép és alatta levő link. 
A parti sikeresen kutatott, több ősi csecsebecsével gazdagodtak. Találtak egy Crusade-típusú harci szervitort, egy Birodalmi Kegyeltek című ősi könyvet, különleges látó szemüveget mellyel a közelmúltba lehetett pillantani, és gravitációs lifteket amiket az űrhajójukba is beszerelhettek. 

Itt bevárták a Dawn of Man fregattot majd együtt indultak a környező kvadránsok felderítésére. A Navis Prima nem hazudott sikeresen találtak bolygókat. (Frissült a szkennelt térkép)

Az első ilyen rendszer a Kessia (M11) volt, három jégbolygó három sziklabolygó és egy lakható. A lakható bolygó viszont egy radioaktív hamuvilág volt, amit valaki valamikor régen atomtöltetekkel bombázott. Itt újabb Excavation game jött, és a sugárzás mellett szép számmal találtak nukleáris robbanófejeket is, igaz pár korrupció pontot is begyűjtöttek.

Dragonship
A következő rendszer a Nexa (O10) volt. A rendszer peremén kiléptek a hipertérből majd miután megállapították a nagyobb égitesteket helyzetét, elindultak befelé. Itt a Dawn of Man vette észre hogy egy elda Dragonship és kísérete van a nyomukban. Az eldák felszólították őket a rendszer azonnali elhagyására, a parti pedig gyorsan eleget is tett.

Kutakodtak még egy kicsit aztán mivel nem találtak semmit visszatértek először Port Wanderbe majd Footfallba - szokott bevásárlásukat folytatták, a Grat Line-at akarták "pimpelni". Fottfallban belefutottak az aktuális fejpénzre utazó bandával - Deathwatch-ból ismerős Horda szabályban mozgó ellenesség - de gond nélkül szétzavarták őket.

Ez most rövid kis játékülés volt. Folytatás jövő csütörtökön.

6 megjegyzés:

  1. A horda szabállyal nekem is gondjaim vannak. A magoros prime-on bevetettem nemrég, hogy ne kelljen egy tucat orkot végigdobálni, de a party 2 kör alatt szétrugdosta őket, (ebből a kapitány bakancsa rúgta a legnagyobbat, egy dupla sorozatvető full burst-tel 10-12 magnitude jött le kb.) korábban viszont 5 feral ork-kal, akiknek még csak lőfegyvereik sem voltak, vagy másfél óráig verekedtek. :D
    Igaz kicsit rosszul értelmeztem a szabályokat, és minden bolter találatnál levettem plusz egy mag.-t, de ha ez nem lett volna, akkor is legfeljebb 3-4 körig tartottak volna ki.

    VálaszTörlés
  2. Jól csináltad, a szabály úgy mondja, ennél csak a lángszóró durvább.
    Javaslom 30-as magnitúdójú hordákat 2x3 db már meg tudja izzasztatni a partit, hosszú sorozatok, +2d10 sebzés, stb... (A magnitúdó nem egyenlő a létszámmal!)

    VálaszTörlés
  3. Új poszt!

    Ezt a közjáték dolgot am elmagyarázhatnád, mert csak nem sikerült megértenem. Ilyenkor "társasjáték"-szerűen letoltok egy űrcsatát csak úgy random?

    VálaszTörlés
  4. Igen, kb erről van szó. Amíg nem érkezik meg mindenki, addig van valami ami kapcsolódik valamelyik háttérszálhoz. Maguk a játékos karakterek nincsenek ott, hanem a játékosok dobnak az NJK-k értékeire.

    VálaszTörlés
  5. "Jól csináltad, a szabály úgy mondja, ennél csak a lángszóró durvább."
    Mikor később alaposabban elolvastam, rájöttem, hogy mégis rosszul csináltam, nem minden találatnál kell levenned egy plusz mag-ot, hanem támadásonként (egy 10-es sorozat is egy támadásnak számít, amiben van 10 potenciális találat) kapsz egy ajándék hit-et, amire még kell sebzést dobni, hogy átmegy-e páncélon, toughness-en, stb., és ha ez sikerül akkor lejön még egy mag.
    A mi példánkban kapitány lőtt, 6-szor sebzett, én meg levettem 12 mag-ot, mert első olvasatra úgy tűnt, hogy minden sebző találat 2 mag-ot vesz le.

    Csak szólok, hogy ha legközelebb nálad is bolterrel zúzzák a hordákat, már ne legyen olyan könnyű.

    "Javaslom 30-as magnitúdójú hordákat"
    Annyi volt :D
    Mostanra meg már vagy 60-as dodge-al, vagy 60-as toughnesszel, és powa armorral mászkálnak a játékosok. Asszem elkezdek átállni káoszmarine szintű ellenfelekre. :)

    VálaszTörlés
  6. A plusz egyet máshogy (helyesen) értettem.

    Harcban rájöttem mi jó ellenszer: legyőzhető csapatok(hordák) egymás után többször h ne tudjanak pihenni gyógyulni fogyjon a lőszer, gránátok érezzék a nyomást.

    VálaszTörlés